Dwóch mieszkańców powiatu łęczyńskiego padło ofiarą oszustów. Sprawcy włamują się na konto na portalu społecznościowym po czym z tego konta wysyłają wiadomości do znajomych tej osoby. Proszą o pożyczenie pieniędzy i wysłanie kodu z systemu płatności mobilnych.

Wczoraj do policjantów z łęczyńskiej komendy zgłosiło się dwóch mieszkańców powiatu łęczyńskiego, którzy poinformowali, że padli ofiarą oszustwa internetowego. W obu przypadkach scenariusz wyglądał niemal identycznie.

Pokrzywdzeni na portalu internetowym otrzymali informację od rzekomego znajomego z prośbą o pożyczenie pieniędzy. Znajomy tłumaczył, że robi pilne zamówienie przez Internet. Następnie poprosił o podanie kodu z systemu płatności mobilnych. Podkreślał, że kod ważny jest przez dwie minuty. Dodał, że gdyby nie zdążył go wpisać to prosi o podanie nowego kodu. Po zrealizowanej transakcji przez pokrzywdzonych konto na portalu z którego pisał znajomy zostało zablokowane. W ten sposób mieszkaniec gminy Puchaczów stracił 1000 zł, a mieszkaniec Łęcznej 500 zł.

Jak widać wyobraźnia oszustów nie zna granic. Prześcigają się w sposobach działania. Wymyślają ciągle nowe metody, które pozwalają im wyłudzać pieniądze. Polski system płatności mobilnych sprowadza się do tego, że użytkownik danego smartfona połączonego z Internetem generuje ze swojej Bankowości Internetowej specjalny kod.

Oszuści proszą o podanie kodu BLIK, dzięki któremu mogą dokonać w ciągu dwóch minut wypłaty gotówki z bankomatu. Ich ofiara potwierdza operację na swoim telefonie. Jest przekonana, że pomaga znajomemu, a nie oszustowi, który się pod nią podszywa. Zanim przekażemy komukolwiek kod, skontaktujmy się telefonicznie z tą osobą, zweryfikujmy tą informację i upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa.

Łęczna 20 marca

Aktualności z Łęcznej i regionu; informacje ważne i ciekawe z Łęcznej i okolic; biznes, sport i kultura w Łęcznej, Lubartowie, Lublinie, Świdniku i Włodawie.