Wczoraj mieszkanka Łęcznej przekazała kod do płatności rzekomemu znajomemu, który potrzebował pożyczki na opłatę za przesyłkę. Kod Blik przechwycił niestety oszust i kobieta straciła 950 zł.

15 kwietnia do łęczyńskich policjantów zgłosiła się 38 - letnia mieszkanka Łęcznej. Kobieta poinformowała, że została oszukana przez osobę podszywająca się pod jej znajomego z portalu społecznościowego.

Jak się okazało, oszust za pomocą popularnego komunikatora internetowego wysłał jej wiadomość z prośbą o pomoc w opłaceniu przesyłki w kwocie 950 złotych. Kobieta pewna, że koresponduje ze znajomym przekazała mu kod Blik. Następnie za pośrednictwem swojej aplikacji bankowej potwierdziła transakcję. Po chwili została poproszona o kolejną płatność. Wówczas nabrała podejrzeń i skontaktowała się telefonicznie ze swoim znajomym, który poinformował, że ktoś włamał się na jego konto społecznościowe.

Recepta na takich oszustów jest prosta. Przed udostępnieniem kodu wystarczy skontaktować się osobiście ewentualnie telefonicznie z osobą proszącą o kod i potwierdzić autentyczność prośby.

Łęczna 16 kwietnia 2021

Aktualności z Łęcznej i regionu; informacje ważne i ciekawe z Łęcznej i okolic; biznes, sport i kultura w Łęcznej, Lubartowie, Lublinie, Świdniku i Włodawie.

Szukasz informacji? Sprawdź u nas.

logo e pojezierze 2023 ciemne ok

  

Adres redakcji:
21-010 Łęczna, Zofiówka 135 A

www.e-pojezierze.pl

e-mail: redakcja@e-pojezierze.pl

.

Redakcja

tel. 602 811 876
.
Biuro Reklamy
tel. 500 295 677
tel. 602 811 876