Blisko 9 tysięcy złotych straciła mieszkanka Łęcznej, która za namową rzekomego pracownika banku zalogowała się do aplikacji pozwalającej na zdalne sterowanie jej komputerem. Miało to pomóc w weryfikacji, czy ktoś nie podszył pod jej dane, by zaciągnąć kredyt.

- 35-letnia mieszkanka Łęcznej uwierzyła, że dzwoni do niej pracownik banku – informuje młodszy aspirant Izabela Zięba. Mężczyzna oznajmił, że chce zweryfikować informację, iż obca osoba zamierza wziąć na konto kobiety pożyczkę. Uwierzyła słowom oszusta, że do banku wpłynął wniosek o udzielnie kredytu, którego tak naprawdę nie składała. Rzekomy pracownik banku poinstruował ją, że w celu zabezpieczenia konta bankowego przed niechcianymi operacjami niezbędne jest zainstalowanie aplikacji. Za namową nieuczciwego specjalisty z centralnego oddziału banku kobieta zainstalowała aplikację, po czym wykonywała szereg poleceń pod instruktarzem oszusta.

W trakcie rozmowy zmieniła limity dziennej wypłaty na koncie oraz podała numery karty bankomatowej, datę ważności i kod CVC, w ten sposób finalnie wygenerowała kilka kodów BLIK. Gdy nagle doradca się rozłączył, kobieta zorientowała się wreszcie, że padła ofiarą oszusta. Straciła blisko 9 tysięcy złotych.

Policja przestrzega przed metodą na tak zwany zdalny pulpit. Poprzez zainstalowanie aplikacji oszuści mają wgląd do naszych danych i dosłownie na oczach i za nieświadomą aprobatą pokrzywdzonego przestępcy czyszczą konto z oszczędności bądź zaciągają pożyczki.

Łęczna 6 sierpnia 2021

Aktualności z Łęcznej i regionu; informacje ważne i ciekawe z Łęcznej i okolic; biznes, sport i kultura w Łęcznej, Lubartowie, Lublinie, Świdniku i Włodawie.

Szukasz informacji? Sprawdź u nas.

logo e pojezierze 2023 ciemne ok

  

Adres redakcji:
21-010 Łęczna, Zofiówka 135 A

www.e-pojezierze.pl

e-mail: redakcja@e-pojezierze.pl

.

Redakcja

tel. 602 811 876
.
Biuro Reklamy
tel. 500 295 677
tel. 602 811 876