Linia kolejowa z Lublina do Łęcznej i dalej Bogdanki nabiera realnych kształtów. Jest zapewnione finansowanie, przedstawiane aktualizowane kolejne warianty przebiegu i dobra wola rządu.
- Inwestycje w drogi trzeba hamować. Idziemy siłą inercji i już są pomysły, żeby dublować ekspresówki bez zważania na bardzo silne tendencje, które pojawiły się w ostatnich latach, które są związane z demografią. Zaczyna brakować kierowców, więc nie ma potrzeby budowy dróg wysokiej przepustowości - powiedział Piotr Malepszak.
Wiceminister przypomniał, że w ostatnich 30 latach wybudowano w Polsce 5,3 tys. km ekspresówek i autostrad oraz 12 tys. km innych dróg. W przypadku kolei wybudowano 50 km nowych torów, z czego 38 km to gdańskie PKM - powiedział Piotr Malepszak.
Do 2027 roku ma być gotowy projekt, a w 2029 r. gotowa linia kolejowa, która połączy Lublin z kopalnią w Bogdance.
Według wstępnych informacji po jednotorowej trasie ma jeździć maksymalnie 14 par pociągów na dobę. Na stronie łęczyńskiego ratusza opublikowano zaktualizowany wariant linii kolejowej, który wpłynął do urzędu 6 sierpnia 2024.
BB