Mieszkanka gminy Cyców padła ofiarą oszustwa internetowego podczas sprzedaży przedmiotu na platformie Marketplace. Według zgłoszenia złożonego na policji, wystawiła do sprzedaży dostawkę dla dziecka. Skontaktowała się z nią potencjalna klientka, która zaproponowała przesyłkę za pośrednictwem firmy kurierskiej.
Niestety, ofiara otrzymała fałszywą wiadomość e-mail, która wyglądała na autentyczną. Po kliknięciu w link, przekazała swoje dane osobowe i zalogowała się do bankowości elektronicznej. Wkrótce potem zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika firmy kurierskiej, który poinformował o "problemach z nadpłatą" i poprosił o przekazanie kodów BLIK. Uwierzywszy w tę historię, kobieta podała cztery kody, tracąc łącznie blisko 10 tysięcy złotych.
Policja apeluje o ostrożność podczas transakcji internetowych. Zaleca się unikanie klikania w podejrzane linki oraz upewnianie się co do wiarygodności osób, z którymi się kontaktujemy. Pamiętajmy, że podanie kodu BLIK osobie trzeciej umożliwia jej dostęp do naszych środków.