Górnik Łęczna otrzyma prawie milion złotych od samorządu województwa lubelskiego, w zamian za promocję regionu w rundzie finałowej piłkarskiej Lotto Ekstraklasy.
Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy z łęczyńskim klubem ukazało się na stronie urzędu marszałkowskiego 21 kwietnia. Pieniądze mają pochodzić z programu „Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego II”, realizowanego z funduszy unijnych. Nieoficjalnie chodzi o kwotę w wysokości ok. 800-900 tys. zł, która do klubu miałaby trafić w ciągu ok. dwóch tygodni.
Umowa zobowiązuje Górnik Łęczna do umieszczenia na koszulkach piłkarzy logotypu „Lubelskie – Smakuj Życie”. Ma on znaleźć się w dwóch miejscach: na plecach pod numerem zawodnika oraz na rękawie. Logo ma też być obecne na strojach treningowych, meczowych koszulkach członków sztabu szkoleniowego oraz klubowym autokarze. Województwo ma być reklamowane w dodatkowe sposoby podczas meczów, które Górnik w roli gospodarza rozegra na Arenie Lublin, na stronie internetowej klubu oraz w mediach społecznościowych, a także w materiałach przygotowywanych przez klubową telewizję.
– Wykonawcę zaproszono do negocjacji z uwagi na fakt, że jest to jedyny reprezentant województwa lubelskiego i uczestnik w rozgrywkach piłkarskiej Ekstraklasie (piłka nożna mężczyzn). Meczom z udziałem drużyny Górnik Łęczna towarzyszy duża medialność; żadna inna klasa rozgrywkowa nie posiada silnego partnera medialnego (platforma telewizyjna nc+ oraz Eurosport2) gwarantującego bezpośrednią transmisję telewizyjną z każdego spotkania. To wszystko oferuje tylko piłkarska Ekstraklasa – napisano w uzasadnieniu zamieszczonego przez urząd ogłoszenia.
Dla podparcia tej tezy podano nawet „twarde” dane. - O medialności i skali zainteresowania rozgrywkami w sezonie 2016/2017 świadczą liczby – napisano. - 9 325 osób – to średnia widownia na meczu Lotto Ekstraklasy, 1 807 364 widzów obejrzało mecze Ekstraklasy na stadionach w 25 kolejkach, średnia oglądalność w TV jednego meczu to 109 000 widzów, średnia oglądalność magazynu GOL Extra – 2 240 000 widzów. W okresie objętym umową tj. od dnia zawarcia umowy do dnia 5 czerwca 2017 r. zespół Górnika Łęczna rozegra 7 spotkań, 3 na Arenie Lublin, oraz 4 mecze wyjazdowe. Oferta promocyjna skonstruowana jest w taki sposób, aby logotyp promocyjny województwa „Lubelskie - Smakuj Życie” pojawił się na każdym meczu polskiej Ekstraklasy z udziałem drużyny w tym czasie.
Liczby są prawdziwe, podają jednak średnie dla całej ligi. Niestety mecze Górnika w Lublinie nie cieszą się taką popularnością – szczęśliwie wygrany (3:1) mecz z Wisłą Kraków obejrzało 5903 widzów. Jest to trzeci wynik frekwencyjny w tym sezonie. Do tej pory najwięcej osób zobaczyło mecz z Legią Warszawa – 9248 i Lechem Poznań – 7078.
Samorząd województwa w trwającym sezonie już raz wsparł klub z Łęcznej. Za eksponowanie logotypu „Lubelskie – Smakuj Życie” na stadionie pod koniec ubiegłego roku do klubu trafiło ok. 100 tys. zł.