34-latka z Łęcznej padła ofiarą oszustwa po kontakcie z rzekomym konsultantem bankowym. Kobieta poprzez zainstalowanie na swoim telefonie aplikacji zdalnej obsługi dała dostęp oszustowi do swojego konta. Na jej dane została zawarta umowa kredytu na kwotę 20 tysięcy złotych.

Wczoraj do łęczyńskiej komendy zgłosiła się 34-letnia mieszkanka Łęcznej. Kobieta poinformowała, że skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna podający się za konsultanta bankowego. Poinformował ją, że ktoś próbował włamać się na jej konto. Następnie polecił, aby zainstalowała na swoim telefonie aplikację bankowości internetowej oraz program AnyDesk.

- AnyDesk to program umożliwiający zdalną obsługę pulpitu – informuje starszy aspirant Magdalena Krasna. Pozwala on przejąć kontrolę nad danymi i w zdalny sposób zarządzać kontem. Kobieta za namową rzekomego konsultanta dokonała wskazanych instalacji i zalogowała się na swoje konto. W ten sposób oszust rozpoczął proces zaciągania kredytu. Jak się okazało na jej dane osobowe została zawarta umowa kredytowa na kwotę 20 tysięcy złotych. 34-latka zgłosiła się do banku i złożyła reklamację w sprawie zaciągniętego kredytu.

Po raz kolejny apelujemy o ostrożność i rozsądek. Pamiętajcie, nigdy nikomu nie wolno udostępniać danych swojego konta bankowego i danych logowania. Jeśli „konsultant” proponuje zainstalowanie aplikacji AnyDesk, możesz być pewien, że to oszustwo.

Łęczna 26 sierpnia 2021

Aktualności z Łęcznej i regionu; informacje ważne i ciekawe z Łęcznej i okolic; biznes, sport i kultura w Łęcznej, Lubartowie, Lublinie, Świdniku i Włodawie.

Szukasz informacji? Sprawdź u nas.

logo e pojezierze 2023 ciemne ok

  

Adres redakcji:
21-010 Łęczna, Zofiówka 135 A

www.e-pojezierze.pl

e-mail: redakcja@e-pojezierze.pl

.

Redakcja

tel. 602 811 876
.
Biuro Reklamy
tel. 500 295 677
tel. 602 811 876